سبزکوش نگین

ارائه دهنده ماشین آلات کشاورزی، باغبانی و فضای سبز

سبزکوش نگین

ارائه دهنده ماشین آلات کشاورزی، باغبانی و فضای سبز

شرکت سبزکوش نگین فعالیت خود را از سال 1373 آغاز نمود و با اخذ نمایندگی محصولات GOLF از کمپانی Gutbrod آلمان، توانست گام های موفقی را در عرصه ماشین آلات کشاورزی، باغبانی و فضای سبز بردارد. اخد نمایندگی انحصاری کمپانی های معتبر جهان چون BCS و GGP و EUROSYSTEM ایتالیا، و همچنین AS و MTD آلمان،WEIMA و عرضه محصولات آنها همراه با ارائه خدمات پس از فروش، با بهره گیری از بیش از 6000 نوع قطعه یدکی، نشانگر موفقیت روز افزون این شرکت در سال های گذشته می باشد. همچنین تولید سمپاش های میکرونر، بذرپاش های دستی و موتوری و ثبت اختراع این محصولات، بیانگر جنبه دیگری از توانایی های فنی و مهندسی متخصصان شرکت سبزکوش نگین می باشد.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اره زنجیری چگونه کار می کند؟

سازو کار انتقال توان از موتور به زنجیر در اره‌های زنجیری SKN

 

1-      کلاچ گریز از مرکز

کلاچ گزیر از مرکز نوعی کلاچ صفحه‌ای است که تنها از نیروی گریز از مرکز برای اعمال فشار بر روی صفحات و درگیر کردن کلاچ استفاده می‌کند. از مزایای این نوع کلاچ این است که به پدال کلاچ نیازی نیست و کنترل کلاچ به صورت اتوماتیک و توسط دور موتور صورت می‌گیرد. در دستگاه‌هایی که از کلاچ گریز از مرکز استفاده می‌کنند مانند اره‌های زنجیری SKN امکان قطع درگیری کلاچ بدون خاموش شدن موتور وجود دارد. بنابراین، در این حالت به مهارت کمتری از جانب اپراتور در خلاصی یا درگیری کلاچ نیاز است و سطح ایمنی بسیار بالایی برای اپراتور فراهم می‌شود.

 

تصویر 1: کلاچ گریز از مرکز

2-     مکانیزم انتقال توان

کلاچ گریز از مرکز توان موتور را به اسپراکت و سپس زنجیر منتقل می‌کند. اتصال کلاچ به میل لنگ موتور بدون واسطه بوده و با میل لنگ هم دور است. کفشک‌های کلاچ با افزایش دور موتور  (بیش از ٢٠٠٠ دور در دقیقه) از محور وسط فاصله گرفته و به درام کلاچ (به درام اسپراکت نیز معروف است) که دنده اسپراکت زنجیر اره به آن متصل است، می‌چسبد. این تماس موجب چرخش دنده اسپراکت شده و بدین ترتیب دنده اسپراکت نیز باعث گردش زنجیر می‌شود.

 

تصویر 2: انتقال توان توسط دنده اسپراکت یک تکه

با کاهش دور به هر دلیلی (کم شدن گاز یا گیر کردن زنجیر) کفشک‌ها به کمک فنرهای داخلی کلاچ به جای خود برگشته و موجب قطع انتقال نیرو می‌شود. وجود کلاچ گریز از مرکز ضمن خودکار کردن انتقال دور، دستگاه را مطمئن و کم خطر می‌سازد. دنده اسپراکت اره زنجیری در دو نوع دنده اسپراکت یک تکه و مجموعه دنده اسپراکت و درام کلاچ یا درام اسپراکت (معروف به اسپراکت ٢ تکه) ساخته می‌شود. دنده اسپراکت یک تکه دارای دندانه‌های پهنی است که با زبانه‌های دندانه‌های زنجیر درگیر می‌شوند. سطح پهن دندانه‌ها کمک می‌کند تا زنجیر در امتداد شیار تیغه راهنما قرار بگیرد. دنده اسپراکت یک تکه روی درام کلاچ (درام اسپراکت نیز نامیده می‌شود) به صورت ثابت نصب شده است.

 

تصویر 3: دنده اسپراکت یک تکه

دنده اسپراکت 2 تکه شبیه یک چرخ می‌باشد که دندانه‌های زنجیر بین دو رینگ قرار می‌گیرند. رینگ‌ها دندانه‌های زنجیر را می‌گیرند، بنابراین زنجیر حرکت نرمتری با فرسایش کمتر خواهد داشت. زبانه دندانه زنجیر با سطوح دنده اسپراکت درگیر می‌شوند، برای رفع خرده چوب‌ها، سوراخ‌هایی روی سطح دنده اسپراکت تعبیه شده است. دنده اسپراکت روی یک توپی زبانه‌دار که روی درام کلاچ جوش شده است، نصب می‌شود و زبانه‌ها باعث می‌شوند تا اسپراکت دو تکه با شیار تیغه راهنما تراز شود.

 

تصویر 4: سیستم دنده اسپراکت دو تکه

اره‌های زنجیری SKN مدل 3200 و 5200 دارای اسپراکت یک تکه هستند، اما اسپراکت دو تکه (دنده و درام اسپراکت) یدکی نیز برای اره‌های 5200 از مرکز خدمات پس از فروش شرکت سبزکوش نگین قابل تهیه است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی