سبزکوش نگین

ارائه دهنده ماشین آلات کشاورزی، باغبانی و فضای سبز

سبزکوش نگین

ارائه دهنده ماشین آلات کشاورزی، باغبانی و فضای سبز

شرکت سبزکوش نگین فعالیت خود را از سال 1373 آغاز نمود و با اخذ نمایندگی محصولات GOLF از کمپانی Gutbrod آلمان، توانست گام های موفقی را در عرصه ماشین آلات کشاورزی، باغبانی و فضای سبز بردارد. اخد نمایندگی انحصاری کمپانی های معتبر جهان چون BCS و GGP و EUROSYSTEM ایتالیا، و همچنین AS و MTD آلمان،WEIMA و عرضه محصولات آنها همراه با ارائه خدمات پس از فروش، با بهره گیری از بیش از 6000 نوع قطعه یدکی، نشانگر موفقیت روز افزون این شرکت در سال های گذشته می باشد. همچنین تولید سمپاش های میکرونر، بذرپاش های دستی و موتوری و ثبت اختراع این محصولات، بیانگر جنبه دیگری از توانایی های فنی و مهندسی متخصصان شرکت سبزکوش نگین می باشد.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


راه اندازی، نگهداری و ایمنی در اره ­های موتوری

 

  • توجه داشته باشید موتور دستگاه دو زمانه بوده و باید از مخلوط بنزین و روغن به عنوان سوخت استفاده نمایید.
  • میزان اختلاط  بنزین و روغن موتور با توجه میزان ساعت کاری با توجه به جدول زیر انجام بگیرد:

روغن

بنزین

ساعات کاری

1

20

در 20 ساعت کارکرد اولیه

1

25

بعد از 20 ساعت کار کرد اولیه

 

  • به منظور تهیه ساده ­تر مخلوط 1  به 25 روغن به بنزین می­توان در 4 لیتر بنزین 160 سی سی روغن 20 W 50  ریخته  و به خوبی بهم زده تا مخلوطی یک دست حاصل شود.
  • هرگز بنزین و روغن را جدا از هم داخل باک نریزید.
  • برای کارکرد بهتر دستگاه و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا بهتر است از روغن دو زمانه استفاده شود.
  • در صورت استفاده  از روغن دوزمانه میزان مخلوط بنزین و روغن را به صورت 50 به 1 تغییر دهید.
  • هیچگاه باک سوخت را کاملا پر نکنید،  همیشه باید 4/1 باک خالی باشد.
  •  همواره قبل از روشن کردن دستگاه میزان روغن داخل تانک روغن را چک نمایید این روغن برای روغن کاری زنجیر و تیغه می باشد.
  • به منظور پرکردن تانک روغن از روغن اتوماتیک 10 W 30  استفاده نمایید.
  • نرسیدن روغن به زنجیر باعث آسیب دیدگی شدید تیغه و زنجیر خواهد شد.
  • به منظور چک کردن سیستم روغن کاری زنجیر بعد از روشن کردن موتورگاز را روی حد اکثر گذاشته و نوک تیغه را به زمین نزدیک کنید باید یک رد از روغن روی زمین ایجاد شود.
  • جهت روشن کردن دستگاه دسته ترمز ایمنی را در حالت قفل قرار دهید.
  •  به محض روشن شدن اره گاز را کم کرده و دسته ترمز ایمنی را از حالت قفل خارج کنید.
  • همیشه قبل از اینکه اهرم گاز را فشار دهید از قفل نبودن اهرم ایمنی ترمز اطمینان حاصل کنید.

 


  • سبزکوش نگین
  • ۰
  • ۰


انواع روغن جعبه دنده و تفاوت های آن

روغن جعبه دنده (واسکازین)

روغن جعبه دنده، سیال روانکاری است که به منظور کاهش اصطکاک، خنک کاری گرمای تولید شده در هنگام کار، پوشاندن سطوح دندانه ها به منظور کاهش ساییدگی و جلوگیری از زنگ زدن در جعبه دنده استفاده می­شود.

خواص زیر در عملکرد واسکازین جعبه دنده بسیار مهم است:

  • ویسکوزیته مناسب
  • توانایی مقاومت در برابر فشار زیاد
  • مقاومت در مقابل دما و اکسیداسیون
  • قابلیت سازگاری با  کاسه نمد ها و سیل ها

انواع واسکازین


واسکازین حاوی ضد زنگ

این واسکازین بر پایه مواد معدنی تشکیل شده است. و حاوی مواد ضد زنگ است. ویسکوزیته روغن R&O مطابق با سیستم درجه بندی ایزو بین 32 تا 320 است.

واسکازین ترکیبی

این واسکازین بر پایه مواد معدنی تشکیل شده است. این واسکازین حاوی مواد ضد زنگ، 10 درصد چربی بیشتر برای روانکاری بهتر است. واسکازین ترکیبی اساسا برای دنده حلزونی استفاده می شود. ویسکوزیته آن براساس سیستم درجه بندی ایزو بین 460 تا 1000 است.

واسکازین فشار پذیر (EP)

این واسکازین ممکن است بر اساس مواد معدنی یا غیر معدنی باشد. این واسکازین شامل مواد افزودنی برای کار در فشار بالا، ضد زنگ، ضد کف و حباب شدن است. ویسکوزیته آن براساس سیستم درجه بندی ایزو بین 68 تا 1500 است.

حاوی مواد غیر معدنی

این واسکازین ممکن است بر پایه مواد پلی آلفائفین (PAO)، روغن استر یا پلی گلیکول باشد. این واسکازین ممکن است حاوی مواد فشار بالا، ضد زنگ و اکسیداسیون، ضد کف و حباب باشد. ویسکوزیته آن براساس سیستم درجه بندی ایزو بین 32 تا 6800 است.

این روغن برای کار در شرایط سخت زیر توصیه می­شود: دمای خیلی پایین یا خیلی بالا، فشار بالا

 

ویسکوزیته واسکازین

ویسکوزیته پایین برای موارد زیر مناسب است:

سرعت بالا، بارگذاری کم با دندانه های مناسب. ویسکوزیته پایین لایه نازکی از روغن را تشکیل داده، اصطکاک را کم می کند(بازده مکانیکی افزایش می­یابد)، و شرایط خنک کاری را بهبود می بخشد.

ویسکوزیته بالا برای موار زیر مناسب است:

سرعت کم، در بارگذاری با نیروی بالا در سطوح سخت دندانه­ها. روغن با ویسکوزیته بالا لایه ضخیمی از روغن را تشکیل می دهد.

ویسکوزیته واسکازین وابسته به دماست، به همین دلیل انتخاب روغن برای یک گیربکس خاص باید برای محدوده دمایی کار گیربکس مناسب باشد.

حد دمای پایین واسکازین 5 درجه سانتیگراد است که از نقطه ریزش بیشتر است (کمترین دمایی که روغن در حالت سیال قرار دارد).

روغن های معدنی دارای نقطه ریزش پایینی هستند (حدود 7- درجه سانتی­گراد). نقطه ریزش روغن های غیر معدنی ممکن است به 46- درجه سانتی­گراد هم برسد.

ممکن است دما در دنده های معمولی حدود 54 درجه سانتی­گراد و در دنده­های حلزونی تا 93 درجه سانتی گراد هم برسد.

 

درجه بندی SAE واسکازین بر حسب ویسکوزیته

طبق این درجه بندی تمامی روغن­ها در دو کلاس قرار می­گیرند: یک درجه ای و چند درجه ای

واسکازین یک درجه­ای

این واسکازین­ها با یک عدد مشخص می­شوند (70،90،140،250 و...). این عدد یک سطح از ویسکوزیته را در دمای مشخص نشان می­دهد. عدد های بالاتر، یعنی روغن ویسکوزیته بالاتری دارد. ویسکوزیته روغن فقط با یک عدد و بدون حروف در دمای 100 درجه سانتی­گراد مشخص می­شود (SAE80, SAE90,SAE140).  این واسکازین برای کار در دمای بالا مناسب است.

ویسکوزیته واسکازین که با یک عدد و یک حرف (W) نشان داده شده است، ویسکوزیته در دمای 18- درجه سانتی­گراد را مشخص می­کند. حرف W به معنی زمستان است و این درجه­ها برای کار در دمای پایین مناسب هستند.

واسکازین چند درجه ای

ویسکوزیته واسکازین­ها ممکن است با افزودنی­های پلیمری تثبیت شود (برای بهبود ویسکوزیته). ویسکوزیته برخی واسکازین­ها در هر دو دمای بالا و پایین مشخص است. این واسکازین ها چند درجه ای نامیده می­شوند و با دو عدد و حرف W نشان داده می­شوند (SAE 75W-90, SAE80W-90, SAE85W-140). اولین شماره ویسکوزیته روغن در دمای سرد و دومین شماره ویسکوزیته روغن در دمای بالا است.

واسکازین های چند درجه­ای در محدوده دمایی گسترده­ای قابل استفاده است.

شرکت سبزکوش نگین

بهترین واسکازین برای جعبه دنده دستگاه­های سبزکوش نگین (گیربکس تراکتورهای Cromo K40Invictus K400، گیربکس تیلرها و...) در شرایط آب و هوایی ایران، واسکازین SAE80W-90 می­باشد.


  • سبزکوش نگین
  • ۰
  • ۰

 

چطور یک تیغه ساطوری سبک بر عملکرد اره زنجیری اثر می‌گذارد؟(قسمت دوم)

بهبود تعادل دستگاه اره

یک تیغه 80 سانتی‌متری یا 32 اینچی اورگون که با وزن 13/2 گیلو گرمی  و تیغه مشابه اما سبک‌تر با وزن 5/1 کیلوگرم با شرایط استاندارد مطابق تصویر بر دستگاه اره موتوری سوار شده است. تیغه سبک وزن 29/0 درصد سبک‌تر است. اگرچه میزان کاهش وزن در تیغه قابل توجه است اما تأثیرات آن بر دستگاه اره برای اپراتورها بسیار بیشتر از انتظار خواهد بود. علت در آن است که کاهش وزن تیغه نقطه تعادل[1] دستگاه را به سمت دسته عقب منتقل می‌کند. بنابراین علاوه بر سبک‌تر شدن، تعادل دستگاه اره نیز افزایش می‌یابد.

 

 

تیغه سمت چپ با وزن 5/1 کیلوگرم و تیغه سمت راست 13/2 کیلوگرم است. در این عکس تأثیر وزن تیغه در تعادل دستگاه اره نشان داده شده است. تیغه سبک وزن جلوی اره را کم می‌کند.

با بهبود تعادل دستگاه اره که بیشتر برای تیغه‌های خیلی بلند در اره‌های حرفه‌ای مشهود است، مسئله‌ی سنگینی کردن نوک تیغه رفع می‌شود.

به طور کلی، سبک‌تر شدن تیغه‌های اره بسیار مفید است چرا که ابزارهای سبک‌تر کاربری راحت‌تر و بهره‌وری بالاتری خواهند داشت. بعضی اپراتورها به دلیل سنگینی دستگاه‌ها از دردهای پشت و سر شانه رنج می‌برند، بنابراین تیغه‌های سبک‌تر در تسکین دردشان موثر خواهد بود. حتی می‌توان گفت استفاده از تیغه‌های سبک‌تر خستگی کار را کاهش می‌دهند و با حفظ سلامت اپراتور  ایمنی بیشتری در شرایط کاری فراهم می‌کنند.

عمر کاری تیغه‌های سبک

عمر کاری تیغه‌های سبک تفاوتی با تیغه‌های سنگین قدیمی ندارد. در بررسی چندین نمونه از تیغه‌های سبک، مشخص شد کارکرد و دوام شیارهای تیغه‌های سبک مانند تیغه‌های قدیمی است. آنچه که منجر به خرابی تیغه‌های اره می‌شود خم شدن یا شکستن است.

آینده تیغه‌های سبک

قیمت تیغه‌های سبک امروزی تا دو برابر تیغه‌های قدیمی است. البته با پیشرفت تکنولوژی‌های تولید هزینه‌های تولید در آینده کاهش خواهد یافت و در آینده قیمت تمام شده این تیغه‌های سبک کمتر می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که واحد برش هر چه سبک‌تر باشد بهتر است، اما مواد با تکنولوژی بالا مانند فیبرهای تیتانیوم و کربن گران هستند که استفاده از آن‌ها را غیر ممکن ساخته است. ایده‌های جدید متمرکز بر پیشنهاد روش‌های تولیدی است که هزینه‌ها و قیمت تمام شده تیغه‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید.
 

[1] Balance point

  • سبزکوش نگین